Не складати плану — значить запланувати власну поразку. Б. Франклін
I. Активізація
уваги, мислення дітей.
З роману Болеслава Пруса «Фараон».
Гергор підніс угору обидві руки. Коли натовп знову стих, верховний жрець гукнув верховним голосом:
- Боги! Під вашу опіку віддаю святий храм, проти якого виступають зрадники...
Невдовзі десь за хмарами озвався нелюдський голос:
- Я відвертаю лик мій від проклятого народу, і хай на землю спаде темрява...
І сталось щось жахливе: в міру того, як промовляв голос, сонце втрачало свою яскравість. А з останнім словом стало темно, як уночі. На небі засвітилися зорі, а замість сонця залишився чорний круг, оточений полум'ям.
Несамовитий крик вихопився із сотні тисяч грудей. Напасники кинули баяни.
- Настав день суду і смерті... – розлігся стогін.
Учитель. Яке явище описано в художньому творі?
Так. Сонячне затемнення. У старовину існувало повір’я, що повне сонячне затемнення віщує біду: війну, хвороби, тощо. Тож не дивно, що сонячні затемнення, служителі використовували для того, щоб лякати людей.
1. Очікування
учнів від проекту.
Сьогодні у нас незвичайний урок –
урок проектної діяльності. Що ви очікуєте від проекту. Розкрийте за буквами слова
«Проект».
П – прекрасний, практичний, пошуковий.
Р – розумний, раціональний, реалістичний.
О – організований, оптимістичний.
Е – енергійний, емоційний.
К – креативний , красивий.
Т – творчий.
II. Розвиток уявлень про природу світла. Джерела й приймачі світла. Поглинання і розсіювання світла.
Перегляд відео
ІІІ. Мотивація навчального матеріалу
ІІІ. Мотивація навчального матеріалу
Проблема світла. Світло – найтемніша пляма у фізиці. З найдавніших часів, ще задовго до давніх греків, коли, за легендою, Аполлон роз’їжджав у вогненній колісниці небом, і до наших часів, коли проспекти міст потопають у сяйві вогнів, світло задаровувало людину і водночас було для неї нерозв’язною загадкою.
Ніщо в природі не було настільки невловимим, жоден секрет природа не охороняла так ретельно, як секрет про те, що ж являє собою світло насправді. Через це світло часто називали найтемнішою плямою у фізиці. Однак, незважаючи на це, світло дозволяє нам пізнавати навколишній світ за допомогою нашого зору набагато більше, ніж ми могли б це зробити за допомогою всіх інших органів почуттів, разом узятих.
Уже самий факт існування світла достатній для того, щоб викликати низку питань. Наприклад: Чому утворюється тінь? Чому утворюється веселка? Чому ми бачимо навколишній світ у різних кольорах? Це тільки деякі з питань, на які ми спробуємо відповісти, вивчаючи світло. На нас чекає багато цікавого!
IV. Очікування
Розширити науковий кругозір учнів та збільшити інтерес до навчального процесу.
Хвилинка релаксації «Вгору по веселці»
Заплющити очі, глибоко вдихнути, уявляючи як ви забираєтесь вгору по веселці. Видихнувши, з’їдьте з неї, як з гірки.
— Де ви були?
— Що бачили? (Веселку)
— А якого кольору веселка?
— Так, різнокольорова дуга – це веселка.
У давнину вважали, що веселка – це вияв волі Божої. Колись в Україні говорили, що «веселка» – труба, якою пророк Ілля бере воду з річок і озер. У стародавній Греції веселку вважали посмішкою богині Іриди, яка провіщала мир між небом і землею. За уявленням давніх людей, веселка єднала небо і землю. Був час, коли тих, хто намагався тлумачити веселку, переслідували. Так, у XVIIIстолітті Антоніо Домініка засудили до страти за пошуки природничо-наукового пояснення цього явища. Ми з вами на наступних уроках розглянемо це природне оптичне явище детальніше.
— Назвіть природні оптичні явища, які ви знаєте. (Сонячні сходи, веселка, гра світла у струмені води або в коштовному камінні, мінливість океану, води тощо...)
V. Підсумки
Прийом «Вузлики напам’ять». На невеликих аркушах учні записують основні, але не більше трьох, думки, що виникли на сьогоднішньому занятті. Озвучити їх і наклеїти на плакат із очікуваннями.
Немає коментарів:
Дописати коментар